torstai 24. tammikuuta 2013

Just a perfect day

Aamulla menin salille heti sen avaamisen jälkeen. Yritän lieventää mun sali-jännitystä, aamuisinhan siellä on vähemmän porukkaa, eiks niin :) Huomattavasti mukavampi fiilis olla kun on rauhallisempaa, itsekin paljon rohkeempana.. Ja kun työpäivä alkoi vasta kymmeneltä, niin siinähän oli hyvin aikaa.

Aloitin 20 minuuttia crosstrainerilla. Kävin melkein jokaisen laitteen läpi, joita mun joulukuussa tehdyssä ohjelmassa on. Huomasin, että painoja on lisättävä aika monessa laitteessa, varsinkin jalkaosuuksissa.

Mä oon vaan kävellyt reippaasti juoksumatolla, en siis koskaan juossut! No, nyt sitten uskaltauduin. Aloitin reippaalla kävelyllä ja lisäsin vauhtia pikkuhiljaa, kunnes huomasinkin et hittolainen, mähän juoksen :) 20 minuuttia kestävästä ohjelmasta kävelin varmaankin noin 6 minuuttia ja loput juoksin! Se on aika paljon minulle, joka on aina muka inhonnut juoksemista. Niin upeeta oli huomata, että onkin jo juossut reilut 10 minuuttia, eikä malttaisi lopettaa.
Muistan kun syksyllä kokeilin yhdistää hölkkää kävelylenkkiin.. varmaan parin minuutin kohdalla meinasi kuolema jo kolkuttaa. Tosin, onhan sitä painoakin vähemmän nyt kannettavana! Juoksumatolta kun lähdin kävelemään pukkareille, niin musta tuntui kuin olisin liidellyt, olo oli niin kevyt! Rappusiin mennessä oli pakko ottaa kaiteesta kiinni, kun en ollut ihan varma että toimiiko mun jalat normaalisti. Oli niin epätodellinen olo. Voinkohan mä jo sanoa näin: mä taidan tykätä juoksemisesta.

Salilta lähtiessä olin niin hyvällä tuulella. Ja mikäs vielä sen parempaa, kun töissä oli tänään hieroja ;)

3 kommenttia:

  1. Mä kanssa reilu vuosi sitten osallistuin semmosen kuntokerhon juoksukouluun. Minä joka ei tykännyt juoksusta, alkoikin odottaa joka viikkoista juoksukertaa. Siinä lajissa nopeasti huomaa kun kehittyy ;) innostuin niin paljon että juoksin lokakuussa puolimaratonin noin 84kg painoisena, keskivauhti oli 8,7 km/h. Ja olin supertyytyväinen. :) eli rohkeasti vaan ja tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vau, hienoa! Eli mulla tosiaankin on toivoa :) mäkin odotan jo innolla että pääsen taas sinne juoksumatolle..

      Poista

Kysy, kommentoi, mitä vaan :)