maanantai 30. kesäkuuta 2014

Herukkaa ja kookosta!


Mulla on oltava melkein aina hätävarana jääkaapissa rahkaa.

Tässä oon sekaan laittanut mehukeittoa, auringonkukansiemeniä ja vielä mustaherukkajauhetta.
Yksi teelusikallinen jauhetta vastaa desin marjoja. Toki mä mieluusti niitä marjojakin söisin, mutta ne oli päässyt loppumaan :)
Tuo jauhe on ihan loistavaa myös smoothiessa, tykkään!




Eilen tein kana-ananas-risottoa. Oli niin hyvää, että syömisen jälkeenkin kävin vähän napsimassa sitä suoraan pannulta :D

Mies meni siivoamaan keittiötä hieman myöhemmin ja huomasi tyhjenneen pannun..
Se vaan sanoi: "Sä varmaan haluut nää loput?" ja toi sen koko pannun mulle sohvalle. Hyvä palvelu!

Sen ahmimisen jälkeen olin ihan varma tämän aamuinen punnitus ei hyvältä näytä.. vaan olihan se sittenkin ihan kiva yllätys. Tarkemmat painotiedothan näkee tuolta Paino- sivulta.

Kokeilin ensimmäistä kertaa vihannesten ja kanan paistamisessa kookosöljyä. Se antoi tosi ihanan säväyksen ruokaan.

Kertokaa jos kiinnostuitte reseptistä, niin jaan sen mielelläni täällä.

6 kommenttia:

  1. Jaa ihmeessä resepti! Vinkkejä tarvii aina, varsinkin tämmönen kokki ilman ideoita ja peukalo keskellä kämmentä :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kiva! Mä tänne joku kerta sen päivitän. Mulla ainakin tuo risottoriisi on jäänyt aikalailla kaappiin käyttämättä, joten kiva et vihdoin löysin sille herkun ohjeen :)

      Poista
    2. Sama juttu. Katson aina välillä mutta en osaa käyttää..

      Poista
  2. Juu mä haluan kans kuulla ehdottomasti! Mä oon monesti meinannu ostaa tota kookosöljyä ku oon kuullu siitä niin paljon hyvää, mutta jostain syystä se on vielä jäänyt kauppaan.. Täytyy varmaan käydä kyllä ostamassa ja kokeilla :) Ihan mahtavaa että sun paino tippuu vaan, you go girl! Mäkin odotan jo niitä aikoja.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, suosittelen kyllä kookosöljyä. Mulle sen paistaminen oli ihan eka kerta, oon tähän asti käyttänyt sitä esim. ihonhoidossa, smoothiessa jne.. Nauti nyt vaan tuosta "massan kasvatus"- ajasta täysin rinnoin ;D

      Poista
    2. Haha, joo yritän vaikka se kauhistuttaakin!

      Poista

Kysy, kommentoi, mitä vaan :)