perjantai 5. lokakuuta 2012

Liikkuu liikkuu!

Muutoksen myötä olen päättänyt liikkua viisi kertaa viikossa, joka on ollut ihan realistinen tavoite. 1-3 kertaa olen käynyt joko uimassa tai ryhmäliikuntatunneilla, joiden lisäksi olen sitten lenkkeillyt ulkona. Ennen en suoraansanottuna uskaltanut mennä mihinkään tunneille. "oon kuitenkin ainut kuka ei osaa mitään" "häiritsen vaan muita siellä pomppiessani väärään suuntaan.." ja vastaavanlaisia ajatuksia on aiemmin pyörinyt päässäni. Kuntopiirin ohjaajan mukaan jokaiselle heidän järjestämälleen tunneille voi mennä aloittelijakin.. ja tuon kuullessani ihme tapahtui, iltaisin varailen netissä jumppatunteja ihan innoissaan :)

Ensimmäinen kerta bodypumpissa oli kyllä niin makeeta, kotimatka jokainen lihan kropassa tärisi niin kovasti. Niin se kärpänen purasee! Bodycombat tunnille olen menossa ensi viikolla, onko kellään kokemusta? Rakastan sitä kun musiikki pauhaa täysillä ja hiki virtaa!

Muutamia kertoja olen käynyt aamuisin ennen töitä hydrobicissä, vedessä kaikki on kevyempää :) Jostain luin, että vedessä keho painaa muistaakseni 4 kg! Töiden jälkeinen fiilis on kyllä niin kiva, kun päivät kuntoilut on jo tehty ja voikin hyvällä omatunnolla illalla tehdä jotain muutakin.

Pyöräilen sillointällöin työmatkat (yhteen suuntaan n. 7,5km), mutta nyt sekin meni katkolle hetkeksi.. Eilen samperin avain katkesi lukon sisään, näköjään ainakin käsilihakset on voimistunut kun niin kovaa käänsin! Oisko ideoita miten sen sais korjattua..?

Paino on nyt pyörinyt viikon ajan 96,5-97 kilossa, eikä tunnu nyt siitä putoavan.

4 kommenttia:

  1. Combat on niiiiin mahtavaa :) voin suositella lämpimästi.
    Combatissa saa hyvin "hakattua" ne omat angstit ja päivän kiukut pois ja fiilis on kyllä mahtava sen jälkeen.
    ja hiki viraa!

    Rohkeasti vaan ja suosittelen menmään aika eteen, niin näet parhaalla mahdollisella tavalla ohjaajan ja liikkeet miten ne tulisi tehdä.

    Totta myös tuokin, ensikertalainen on aina tervetullut mihin tahansa, kyllä siellä mukaan pääsee vaikka ei kaikkea heti osaakaan.
    Vaikka mua ei saa noille "tanssi" tunneille, kun jalkojen ja käsien yhteiskoordinaatio ei pelaa sitten millään..

    Käypä lukemassa myös mun blogia ;)
    http://uusiterveellinenelama.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kiitti vinkistä että kannattaa mennä etualalle. Mistä arvasit että yleensä hautaudun sinne takavasemmalle ;)

      Poista
  2. Mä kans hehkutan combatin puolesta, mun lempparilaji!

    Ja itse oon huomannut sen, että kun oikein keskittyy tekniikkaan ja koreografiaan, niin ei edes huomaa rehkivänsä ihan hulluna, tulee hiki ihan vahingossa :).

    -M-
    http://minustatuleepienempi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Innolla odotan ensi viikkoa, että pääsen kokeilemaan combatia.

      Muistan vielä mun ekan bodypump tunnin, kun tuli pari kertaa kelloa vilkaistua, että kauan tää vielä kestää! Nyt muutamia kertoja käyneenä on jo tottunut ja tietää paremmin omat voimarajansa. Eikä enää tarvi keskittyä muuhun kun siihen omaan rehkimiseen :)

      Poista

Kysy, kommentoi, mitä vaan :)